کيفي‌سازي، سياست محوري تبليغات گردشگري سال جاري است

به گزارش ميراث آريا (chtn) محمد حسين برزين در مراسم گشايش بانک عکس گردشگري ايران با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ضمن بيان اين مطلب گفت: در سال جاري در کنار امور تبليغات و نمايشگاه‌ها، برگزاري 9 همايش بزرگداشت و نکوداشت مفاخر ايران از جمله فردوسي، رودکي، شيخ بهايي، سيد جمال الدين اسدآبادي، پروين اعتصامي، سنايي غزنوي، امام محمد غزالي، ابن سينا و رشيد الدين فضل الله همداني را در دستور کار قرار داده‌ايم که در گام نخست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ميزبان برگزاري همايش رودکي در 13 آذرماه خواهد بود.

وي هم چنين با اشاره به درخشش غرفه ايران در نمايشگاه گردشگري ژاپن گفت: اميدوارم سال جاري براي امور نمايشگاهي ايران سال کيفيت بوده و اقلام فاخر تبليغاتي نيز از اين نظر بتوانند ايران را آنگونه که در دنياي واقعيت وجود دارد به نحوي پويا و مانا براي جهانيان تصويرسازي کند.

برزين گفت: استفاده از شيوه‌هاي نوين نمايشگاهي مانند راه‌اندازي نمايشگاه‌ مجازي، تدوين برنامه‌هاي Tele – Exhibition، تدوين برنامه اجرايي اطلس گردشگري ايران و توجه به بازارهاي داخلي سرفصل‌هايي است که با توجه به نياز مبرم و روزافزون امور تبليغاتي و نمايشگاهي به استفاده از دانش روز ارتباطات، در صدر برنامه‌هاي ستاد قرار گرفته‌است.

برزين هم چنين از تمام عکاسان کشور براي توسعه همه جانبه بانک پيشرفته و بزرگ اطلاعات عکس جاذبه‌هاي گردشگري ايران دعوت به همکاري کرد.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با اشاره به اينکه به‌رغم نوسانات اقتصادي، روند رشد در صنايع توريسم و سفر همچنان ادامه دارد گفت: بايد تبليغات را رکن اصلي توسعه گردشگري دانست.

وي افزود: آمارهاي رسمي ورودي گردشگران به ايران را در سال 84، 1 ميليون و 160 هزار و 699 نفر، در سال 85، 1 ميليون و 816 هزار و 900 نفر و در سال گذشته 2 ميليونو 171 هزار و 699 نفر اعلام کردند. که بخش بزرگي از اين رشد 100 درصدي به دليل استفاده از روش‌هاي تبليغات مدرن، حضور ايران در نمايشگاه‌هاي بزرگ گردشگري جهان و قرار گرفت نام کشورمان در سبد جهاني توريسم بوده است.

برزين افزود: ايمان داريم در سايه برنامه‌هاي کاربردي تبليغاتي در سال جاري به عنوان عوامل ترغيبي – انگيزشي مسافرت، شاهد به ثمر نشستن سياست‌هاي فرهنگ‌سازي در زمينه صنعت گردشگري با محوريت دکترين رييس سازمان مشتمل بر همگاني، همه مکاني و همه زماني کردن سفر، خواهيم بود.

در ادامه اين مراسم بهزاد پورنقي کارشناس نمايشگاه‌هاي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها نيز در زمينه نمايشگاه مجازي گفت: اين نمايشگاه که در سايت http://www.persiavisit.ir قابل مشاهده است، داراي قابليت‌هاي مختلفي مانند بالا بردن کيفيت محتوايي، امکان حضور بيشتر در نمايشگاه‌هاي جهاني، اطلاع‌رساني گسترده و به روز در سطح جهان، مديريت کارا در مواجه با دست‌اندرکاران گردشگري، پايين آمدن هزينه‌هاي جاري نمايشگاهي، نامحدود بودن از نظر زماني و مکاني و غيره است. اين سايت همچنين در زمينه تطبيق حوزه فناوري اطلاعات و گردشگري، گام بزرگي به شمار مي‌آيد.

وي با اشاره به اينکه اين سايت، نخستين نمايشگاه مجازي تخصصي در عرصه صنعت گردشگري ايران است، گفت: حضور دست‌اندرکاران صنعت گردشگري از جمله دفاتر خدمات مسافرتي، تورگردانان، هتل‌‌داران و اصناف مختلف گردشگري در اين نمايشگاه مزايايي مانند امکان ارايه محصولات و خدمات، امکان گرفت و دريافت سفارشات، امکان به روزرساني محتواي غرفه‌مجازي خود توسط کاربر و امکان بارگذاري اقلام تبليغاتي الکترونيکي را نيز دارد.

پورنقي گفت: نکته شاخص اين نمايشگاه امکان معرفي کاربر يا غرفه‌دار به تمام بازديدکنندگان نمايشگاه‌هاي جهاني خارج از کشوري است که ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها در آن شرکت دارد. اين امکان حتي براي نمايشگاه‌هايي که غرفه‌دار در آن حضور ندارد، قابل تعميم است.

وي گفت: در نمايشگاه مجازي ستاد نيز قابليت معرفي شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتي مجازي براي مجريان نمايشگاه‌هاي بزرگ گردشگري وجود دارد و در صورت استقبال بخش خصوصي شاهد درآمدزايي و توسعه اين نمايشگاه خواهيم بود./100

انتهای پیام/

کد خبر 138707209